Julehilsen fra lokallagsstyret

Av | 17. desember 2021

Kjære medlemmer av Forskerforbundet ved USN! (sendes også i e-post til alle medlemmer 17. desember 2021)

2021 har i likhet med 2020 vært et år preget av den pågående pandemien, og det vil også starten av 2022 være. I krevende tider i samfunnet er det ikke mindre behov for fagforeningenes innsats, men mer. Forskerforbundet ved USN vil derfor også i det kommende år arbeide til beste for våre 636 medlemmer. Vi vil særlig ønske nye medlemmer velkommen i Forskerforbundet, og vi oppfordrer alle medlemmer til å følge med på lokallagets nettsted for informasjon om aktuelle saker: blogg.usn.no/forskerforbundet/

Det har i 2021 blitt avholdt tre medlemsmøter som nettmøter (januar, april og august) og tretten lokallagsstyremøter. De campustillitsvalgte planla i høst lokale møter for medlemmene ved alle campuser. En del arrangementer sent på høsten måtte dessverre avlyses pga. den siste tidens gjeninnføring av koronatiltak, men flere lokale møter ble avholdt. Fra de lokale arrangementene rapporteres det om stort engasjement og glede over å kunne møte kolleger igjen sosialt og til faglig-politisk arbeid.

Til våren er det så langt planlagt et elektronisk medlemsmøte 19. januar om nye retningslinjer for arbeidsplanlegging. De nye retningslinjene skal etter planen vedtas i universitetsstyremøtet primo februar. Ved behov inviteres det til flere møter. Årsmøtet er lagt til 16. mars, også det som rent nettmøte (kalenderinnkallinger er sendt ut). Under kategorien Møter og informasjon på nettstedet vårt finner dere informasjon om medlemsmøter, samt protokoller fra lokallagsstyremøtene og andre nyttige lenker.

Vi vil minne om at både studenter og pensjonister kan være medlem av Forskerforbundet og dra nytte av våre medlemsfordeler. Husk at det er mulig å verve medlemmer til Forskerforbundet med god premiering!

Vi skal spare den fulle gjennomgangen av lokallagets arbeid til årsmøtet, men vil allerede nå nevne noen av de største sakene vi har vært involvert i som fagforening dette året:

Vi vil med dette ønske alle medlemmer av Forskerforbundet ved USN en riktig god jul og et godt nytt år! Julehilsen fra Forskerforbundets lokallagsstyre ved USN:

Ansgar Ødegård (leder av lokallaget) og Berit Bratholm (hovedtillitsvalgt)
sammen med øvrige styremedlemmer:
Eva Merete Bjerkholt, Tony Burner, Solfrid Bratland-Sanda, Pia Gulbrandsøy, Sigurd Hareide, Tor Erik Jensen, Mette Kammen, Sigurd Kraft Gulbrandsen, Elsa Kristiansen, Arnulf Myklebust og Vivenne Welsby