Julehilsen fra lokallagsstyret

Av | 18. desember 2020

Julen 2020

Kjære medlemmer i Forskerforbundet ved USN! (sendes også i e-post til alle medlemmer)

2020 har vært et annerledes år. For Forskerforbundet ved USN falt koronanedstengningen i mars sammen med den planlagte lanseringen av lokallagets eget nettsted en uke senere (19. mars). Nettstedet og digitale medlemsmøter har vært viktige kanaler for informasjon og dialog med våre medlemmer. 2020 ble året da lokallaget for alvor gikk digitalt, som i så mange andre virksomheter og organisasjoner. Som flercampusuniversitet og -fagforening trenger vi gode digitale møteplasser, ikke bare på grunn av koronasituasjonen, men også på grunn av geografien og organisasjonsstrukturen vår. Vi håper 2021 i større grad gir mulighet til også å samles ansikt til ansikt utenfor dataskjermen i lokale medlemsmøter og andre sammenhenger.

Det har i 2020 blitt avholdt tre medlemsmøter som nettmøter (april, september og oktober) og fjorten lokallagsstyremøter. Til våren planlegger vi medlemsmøter 13. januar og 28. april. Årsmøtet er planlagt 10. mars kl. 14.00-16.00, også det som rent nettmøte (kalenderinnkallinger er sendt ut). Følg med på medlemsmøter og annen informasjon (inkludert protokoll fra lokallagsstyremøter) på nettstedets side for Møter og informasjon!

Vi skal spare den fulle gjennomgangen av lokallagets arbeid til årsmøtet, men vil allerede nå nevne noen av de største sakene vi har vært involvert i som fagforening dette året:
Prinsipper for arbeidstidsplanlegging (prosessen ble satt på vent av USN-ledelsen i februar og skal gjenopptas)
Demokrati og medbestemmelse
– Det nye organisasjonsutviklingsprosjektet ved USN
– Lønnsopgjøret 2020 (flertall ved medlemmenes uravstemning for lønnsoppgjøret i staten 13. november)
– IDF-møter (informasjon, drøfting og forhandling) med USNs ledelse før USN-styremøtene (hovedtillitsvalgt møter vanligvis for Forskerforbundet), samt ID-møter (informasjon og drøfting) for fakultetene (de fakultetstillitsvalgte møter)

Forskerforbundet ved USN har også dette året hatt en fin medlemsvekst, og vi er nå 627 medlemmer. Det setter vi stor pris på, og vi ønsker våre nye medlemmer velkommen i Forskerforbundet! Vi minner om at verving er noe alle kan bidra med: Verv en kollega!

Vi vil med dette ønske alle medlemmer i Forskerforbundet ved USN en riktig god jul og godt nytt år! Julehilsen fra Forskerforbundets lokallagsstyre ved USN:

Inger-Lise E. Bergan (leder lokallaget) og Berit Bratholm (hovedtillitsvalgt) sammen med øvrige styremedlemmer:
Tony Burner, Solfrid Bratland-Sanda, Pia Gulbrandsøy, Sigurd Hareide, Lars Morten Johansen, Sigurd Kraft Gulbrandsen, Elsa Kristiansen, Idar Vassli, Ansgar Ødegård og Vivenne Welsby