Digitalt møte 29. april om prosjekt demokrati og medbestemmelse ved USN

Av | 3. april 2020

Kjære medlem i Forskerforbundet ved USN [epost sendt medlemmene 2. april, oppdatert 15. april og 28. april med ny Zoom-lenke]

Lokallaget ved USN ønsker å ha et møte med medlemmene for å få synspunkter på prosjekt Demokrati og medbestemmelse.
Møtet blir gjennomført på Zoom onsdag 29. april kl 14-16. Du kan delta på møtet ved å bruke denne lenken: https://usn.zoom.us/j/62758280724

Gi beskjed om at du ønsker å delta til idar.vassli@usn.no. Da vil du motta en innkalling til møtet.
Møtet vil ha fokus på de fire høringsspørsmålene [jf. høringsbrev datert 24. mars 2020]:

1. Hvilke tiltak er viktigst og bør gis prioritet?
  2. Hvilke tiltak oppleves problematiske og/eller anbefales ikke gjennomført?
  3. Et flertall i delprosjekt 3 foreslår at det innføres styrer på fakultetsnivå ledet av dekanene med interne-, eksterne- og studentrepresentanter. Hvordan stiller høringsinstansen seg til dette forslaget? Hva er de viktigste argumentene for og imot en slik løsning?
  4. Har høringsinstansen andre forslag som vil kunne styrke demokrati og medbestemmelse ved USN? I så fall hvilke?

For mer informasjon, deriblant høringsbrev og rapporter, henvises til Teams/ Team USN – diskusjonsforum, kanal 004, filer.

Med hilsen
Inger Lise Eriksrud Bergan            Berit Bratholm