SFPU Workshop 4 mars

Av | 05/03/2024

Vel gjennomført SFPU workshop 4 mars. Takk til studenter, praksislærere, rektorer og faglærere for gode faglige diskusjoner og perspektiver.

Vel gjennomført SFPU workshop 4 mars. Takk til studenter, praksislærere, rektorer og faglærere for gode tverrfaglige diskusjoner og profesjonsrelevante perspektiver. Studentene har presentert digitale praksisfortellinger basert på smådata de har samlet inn fra praksis. Tema har vært:

• Hvordan tilrettelegge for mestring for gutter med lavt engasjement for skolearbeid?
  • Hvordan kan læreren møte elever som ikke mestrer å følge klasserommets normer?
    Hvordan kan klassebytte påvirke klassemiljø?
  • Hvordan har 10 trinn fått til å bygge et inkluderende klassemiljø?
  • Hva kan være årsaken til at elever skulker, og vandrer i timene? Hvilke tiltak kan man iverksette for å minske denne typen skulk?
  • Hvordan tilnærme seg elever i en hverdag der språkbruken utfordrer det psykososiale miljøet?
  • Hvilke pedagogiske metoder fungerer best for guttene og jentene i en temauke med løsere rammer, og hvem sitter igjen med størst læringsutbytte?
  • Hvilke muligheter kan læreren fremme for å skape et trygt og godt skolemiljø?
  • Hvordan påvirker innflytelsesrike elever trivselen og inkluderingen i klasserommet?
  • Hvordan gir leksekvarten etter storefri utbytte for elevene og klassemiljøet og hvorfor?