Ordstyrer – introduserer gruppenes presentasjoner, sørger for at alle kommer til orde i analysene, henvender seg til den enkelte bidragsyteren. Skal sørge for å holde tiden, sette begrensning på innlegg. Sette av tid for en «tenkepause» etter praksishistorien, så korte innlegg (3 min?) fra alle i workshopen. Så ordet fritt men med begrenset taletid. Taletid tilpasses størrelsen på gruppa.
Praksisgruppene – presenterer sine smådata i form av digital praksisfortelling. Ber om innspill fra de andre i workshopen i forhold til problemstillingen som belyses. Kommer med innspill den andre gruppen. Noterer ned de innspillene som kommer.
SFPU-lærere – bidrar med innsikter, erfaringer, kunnskaper til forståelsen av smådataene fra sitt -ståsted. Har i tillegg et observasjonsoppdrag – gjøre notater underveis.
Praksislærere – bidrar med innsikter, erfaringer, kunnskaper til forståelsen av smådataene fra sitt ståsted. Har i tillegg et observasjonsoppdrag – gjøre notater underveis.
USN-lærere – bidrar med innsikter, erfaringer, kunnskaper til forståelsen av smådataene fra sitt ståsted. Har i tillegg et observasjonsoppdrag – gjøre notater underveis.
Andre – omfatter rektorer eller andre som deltar i workshopen. Har i tillegg et observasjonsoppdrag – gjøre notater underveis.